Tuesday, August 9, 2011

"Pasar Malam Lagi Murah"

assalamualaikum wbt.. bismillahirahhmanirahhim..

sale hari ni kurang banyak nampaknya maklumlah workday kan siapa la yang nak shopping time keja? kalau malam nanti insyallah ada customer kot. Fiqah tak puas hati betul la dengan orang-orang kita ni, dah masuk hari kelapan jual pakaian-pakaian raya ni ada jugak eh orang yang suka cakap macam ni:

 "eh mahal nya, beli kat luar lagi murah"

"tudia aih mak cik beli kat pasar malam lagi murah, kain pun elok"

okeh sudah malas nak taip lagi ayat yang menyakitkan hati ni, alahai kakak-kakak dan makcik-makcik sekalian ini Giant la bukan pasar malam bukan luar yang kedai tepi-tepi jalan tu, ini hypermall. Tulun..... Tulun laaa paham kalau nak murah beli haa kat pasar malam. tak payah nak datang membeli dekat sini.

dah sound direct cenggitu, dah tu nak jugak-jugak dengan harga pasar malam, adoi "saya bayar sewa 1 tapak RM2500 tau kalau nak murah p la kat pasar malam yang sewa tapak dia semalam RM5 tu", mau jugak sound camni tapi bila fikir customer yang "selalu betoi" tu senyap je la dan beri senyuman paling hipokrit hahaha.

ada jugak yang pesyen kita jual keronsang RM4 dia nak beli RM3, bila cakap tak boleh dia ambik juga bila time bayar bagi RM3 je, ish parah-parah. tudia la orang melayu kita nak yang orang jugak-jugak tapi tak mahu bayar ikut "harga benar"

::::dah la posa, bila ngutuk kang niaya ja posa tapi geram eeee geram........ jangan sama kan pasar malam yang tak berbumbung tu dengan Giant yang ber'aircond' ni...  jiwa rasanya... 

4 comments:

Shafiq said...

SABAR jela.. Mentaliti nak barang murah, yang tak bertempat.. :-)

Taufiq Arifin a.k.a. Topimagine said...

ne keje giant man ek.. saya pon keje giant gak.. barang2 giant memang mahal.. hehehe

Ibu Ammar said...

hehe, sabar2.. customer mmg cekadak kdg2..mmg jiwa.

mykhalis said...

kawan khalis dia kerja kat klcc jual barang antik.. memang sakit hati gile dia cakap.. sikit2 orang compare dengan chow kitt, ngan pasarr lambak.. tak educated langsung