Saturday, March 19, 2011

sapa suruh pi ikut depa???

salam alaik... dan malam on da way to titun....

sebelum nak nak titun tetiba da benda nak kongsi dengan pembaca semua... pasal 1 topic yang dibincangkan dengan bonda n ayahanda terchenta time dinner tadi..

topic : awat kita orang islam sememeh, selekeh, serabut dan serabai

fiqah selalu mengikuti kuliah-kuliah serta ceramah agama... jom pakat tengok ustaz2 kita exception buat ustazah la.. kita fokus to gentlemen.. awat depa suka pakai yang kurang sedap mata memandang... kenapa x macam orang2 barat???

hah kenapa dengan orang barat??? depa smart kan? dengan blazer dengan slack highway luka jari ooo... dengan kemeja bertai... haaaa amacam.. ok... x omputih pun... kita tengok chinese mesia pun ble... cmna smart kan... kemeja tak in... heeeee cm2 la... tapi awat orang kita pakaian x jaga..

sapa suruh ikut omputih 2.. dak aih.... bukan suruh pakai kot pakai kemeja lengan panjang bertai masa bagi kuliah... ya pakai jubah.. pakai baju melayu kain pelikat... apa kata kasi bersih dan kemas.. ni kadang2 x beriron pun.. kaler pun kusam... xsemangat lansung..

yang gentlemen kat opis lak jom kita tengok brapa ramai yang kemas... tengok sedap mata memandang..
adala 2 3 kerat... pakai kemeja lngan pendek.. tai entah kemana.. baju tak in sengat sebelah... haaa betoi dak???

sapa suruh ikut omputih..xdak aih... tapi sebagai orang islam kita memang sepatutnya menjadi umat yang bersih yang kemas dan wangi... betul x?? kalau x ari jumaat x la sunat utk orang lelaki memakai wangi wangian la time solat jumaat.. kan?

bila kita tau yang kita ni x lawa x hansem tapi bila kita kemas.. orang akan pandang 2kali... betul x orang pompuan?? tapi tudia la.. yang remaja-remaja ni nak gak ikut budaya yang senget-senget tu... haish... walaupun kita ni kurang hensem, kurang pelajaran, kurang harta, tapi imej kita terbaik orang akan salute kita.. betul x??

bukan la suruh pi beli yang mahal-mahal yang lawa-lawa... tshirt kosong lagi cantik dari tshirt yang conteng ntah hapa-hapa... sokong x orang pompuan???

ha camna?? pakat2 pikiaq no...



sumber photo : google images


cmni la lebih kurang... =)


1 comment:

shamyheart said...

nice entry too.. :-)