Saturday, May 21, 2011

Pondan+Bapok+Darai = Donut

assalamulaikum w.b.t dan selamat ber 'weekend' buat semua.. hehe

Minggu lepas fiqah join satu kuliah agama by Ustaz Sahol membincangkan Peribadi Rasulullah..
mengenai bentuk badan Rasulullah mengenai pakaian yang Rasulullah pakai.. fiqah salah fakta rupanya warna yang Rasulullah tak suka adalah oren bukan kuning.. hehe

okeh berbalik pada tajuk entry.. tengah ustaz Sahol ni dok explain pasal Rasulullah tetiba dia terpesong cerita pasal mereka-meraka yang menjadi makhluk lain ni mereka yang bergelar pondan or bapok or darai ni.. haha... baru fiqah tau ada satu lagi nama untuk mereka-mereka ni.. iaitu DONUT..

fiqah tak abih kaji lagi kenapa DONUT.. bukan cok keria... juga bukan apom.. semua lembut juga.. cok keria lain kot sebab dia keras luar kan dah tersalut dengan gula sira.. keras la... apom pun lembut seri ayu pun lembut kuih koci lagi lembut haaa.. bergetah lagi oppsss berminyak.. hehehe

ada sapa-sapa yang tau dak nak kongsi? ngeh ngeh ngeh

i lawa yu.. hehe

8 comments:

Ibnushukran said...

donut??.. npe ek.. sy pun xde idea npe dipnggil donut.. fez time dgr ni.. hehe

~nsar~ said...

hahaha... itu lah.. kenapa donut? pelek kan?

Solihin Zubir said...

Nabi tak suka oren.. sib baik sy xdak baju oren.. heheh..

errr.. donat? 1st time jugak dengar istilah ni..

p/s : berkenaan teguran awk tu, sy xdak niat nk kenakan awk balik.. cuma nk bgtau, kdg2 kita nk tegur org, tp kita sindri x sedar kita pun silap.. nway, terima kasih.. =)

~nsar~ said...

@SZ
sy pun sama.. tengkiu.. sy juga silap..

mykhalis said...

bukanke ada drama yg fiz fairuz berlakon..norman hakim..tajuknye donutla..hehe

ainnoraini said...

agaknye lembut mcm donut dan gebu jer kot...

~nsar~ said...

@mykhalis
ooh ya ka? nnt cheq nak p tengok noo..

~nsar~ said...

@kak ain..
hahaha boleh jadi lembut cmtu..