Friday, April 15, 2011

Lupakan Peristiwa itu

Assalamualaikum w.b.t di penghulu hari ini..

semalam tido awal.. lepas maghrib dah melayar bahtera.. jadi kena la bangun sepertiga malam untuk solat isyak kan.. usai semua solat yang termampu then nak lelap balik sebelum subuh 2jam lagi ada 1 mesej masuk... hai pepagi buta camni pun nak mesej.. tak reti nak tido ka... okeh fiqah buka... diletak nya smiley yang sedang menangis tu...

hadoi pa pasai plak nih...

F: tak tido ka?
R: tak ble tido ingatkan seseorang tapi bagi dia diri saya ni tak bermakna untuk dia.. sy tahu diri saya ni banyak wat salah tapi sekurang-kurangnya hargailah pengorbanan sy.. rasa sekarang hidup sy susah sangat tak tahu nak luahkan kat sapa.. just berdoa untuk dia agar hati dia terbuka.. dan Allah murahkan rezki saya..

(dia sedang meluahkan persaan dia pada fiqah.. then cakap tak tau nak luahkan pada sapa)

alahai sahabat... kul 3 4 pagi camni dari dok nangis dan kenangkan-kenangkan yang bukan hak milik kekal tu lagi baik.. solat sunat.. kan banyak solat sunat yang boleh dibuat... baca al-quran.. berserah lah pada Allah.. hanya dia yang layak menentukan kehidupan kita.. hanya dia yang mengetahui mana lagi terbaik..

dari dok meratap camtu.. lebih baik meratapkan dosa-dosa kita yang tak pernah kita ingat...(buat dosa pun lupa)... lebih baik kita yakin pada Allah dengan segala yang ada pada-Nya...

::: fiqah buat entry ni bukan nak memburukan atau nak mengaibkan sahabat fiqah ni.. cuma sekadar pengajaran kepada semua.. ramai kat luar sana yang macam ni.. fiqah tau.. fiqah pun penah putus cinta.. tapi fiqah ambil inisiatif kembali pada jalan Allah.. itu lebih baik bagi fiqah.. dari kita dok ingat dia.. padahal dia dah berseronok dengan orang lain... kan??? boleh saja hidup tanpa pasangan kekasih.. tak da hal pun..




7 comments:

n!cK said...

huhuhu..cakap kat die..bertabahlahh~~:)

~nsar~ said...

haha nick.. penat dah nya mulut ni nak cakap camtu haa...

Ati Masrif said...

salam kenal fiqah,

sesuatu yg terjadi itu
ada hikmah...pasti ada yg lebih
baik utk kita


kak ati sini

^______^

~nsar~ said...

kak ati: ya betul apa kak tai cakap tu.. tengkiu ya singgah dan komen...

HonEyBuNNy said...

betul tu...kalau putus cinta menangis pun xdak guna jugak....lebih baik dekatkn diri dgn Allah....insya allah hati akan tenang....selalu motivasikan diri...;-)

MIZZ SUE (asam.garam.gula) said...

kena selalu tabah

~nsar~ said...

yaaa.. sokong hunny bunny.. hehe