Tuesday, April 12, 2011

Paling Best Bila Potong Lori.. hehe

salam alaik..

sapa suka potong lori angkat tangan???.. mesti hampa semua pk fiqah ni mental... haha.. kebanyakan mesti takut bila lori lalu sebelah.. kena potong lori kat jalan sempit... lori ikut kot belakang... semua kategori lori la.. yang pendek yang panjang.. treler ka apa ka... kenderaan berat la senang.. hehe

fiqah suka.. paling bes potong lori... nak tau kenapa??? sebab komunikasi... ya komunikasi... cuba bayangkan.. senang lagi selama kita dok bawak keta moto ni penah da kita ada komunikasi dengan each other... ada... memang ada tapi jarang... sikap pemandu di malaysia kenderaan ringan kurang memuaskan...

yang bawak moto...: ada lorong kan.. khas untuk moto.. tapi nak sangat dok tercongok tengah jalan.. kalau ya pun laju... tapi tetap tak setanding dengan laju kereta... kan??? oleh itu, mintak tolong la sangat... wahai pemandu moto.. err penunggang moto... dok la kat kawasan yang disediakan...

kedua yang bawak kereta.....: wahai pemandu mesia... tulun banget ya... kalau slow tu.. bebawak la ke lorong slow... kenderaan pelahan di lorong kiri... paham ka tak??? tak larat nak buat dosa tau... kesian la kami yang laju ni..(kategori tak sayng nyawa.. biarkan.. asal cepat sampai) hik hik hik... dah tu.. keluar simpang.. eh eh eh... tengok la kiri kanan.. bukan keluar sesuka hati kalau ya pun lorong yang nak p tu sebelah ja tak gaduh nak lintas... hadoi.. menci menci...

bila kita hon dia kasik maki hamun.. yang moto.. sanggup kejar keta sampai kat sebelah nak maki hamun.. dey... sendiri salah tak mau hengat.. nak jugak belasah orang pa pasai.. hadoi... pastu yang bawak keta ni bila salah kita bagi hon.. jegil mata macam nak kluar semua urat saraf..

yang paling bess lori.. bila dia perasan da keta ka moto ka kat belakang.. otomatik dia rapat ke kiri.. bagi laluan.. tu la yang bess tu... part yang paling fiqah suka sampai senyum meleret bila.. kita dah potong kita kasi hon.. ucap trimas kasih.. bahasa driver hehe.. dia plak kasi hon balik 2 kali hon ucap sama-sama.. haaa kan gentleman tu... sebab tu fiqah suka lori treler backhoe dan segala bagai lagi la...

etika di jalan raya tu wujud... bess kan.. saling memahami dam menghormati..


5 comments:

hardy boy said...

drive leklok, saya dh follow blog nie, nice blog(^_^)

~nsar~ said...

tengkiu ya..

Ibnushukran said...

sy bawak mota ni plaing takut ngan lori, mmber ritu kne himpit ngan lori,jatuh ke tepi,masuk hospital,terkehel bahu..

kadang bukan salah kita,kne lanyak..
lorong khas untuk mota kt highway j ada,kt jalan biasa xde..

berdoa je la spy kita sentiasa selamat dr kejadian buruk2.. :)

Solihin Zubir said...

errr... kdg2 lori kurg ajar jugak...
sngaja bwk laju xnk bg kita potong...
nk ckp dia pon bleh pecut walaupun bwk lori.. heheh..

~nsar~ said...

ibnu shukran: btul juga tak semua tempat jalan biasa ada lorong khas.. kesian nya kawan ibnushukran... err jgan cakap dia ya saya buat entry ni.. hehe dia bom saya niaya ja... hehe

solihin zubir: memang ada jenis ni... jenis ni tak ingat orang lain... ingat dia sorang ja.. bila besar boleh buat orang takut..